Volání kukačky | Recenze

Název: Volání kukačky
Originál: The Cuckoo's Calling
Autor: Robert Galbraith
Počet stran: 480
Nakladatelství: Plus

Když slavná modelka Lula Landryová jedné mrazivé noci vypadne z okna svého bytu, všichni jsou přesvědčeni o tom, že spáchala sebevraždu. Ne však její nevlastní bratr, který se nemůže zbavit domněnek o údajném zavraždění své milované sestry. Najme si proto soukromého detektiva, bývalého vojáka Cormorana Strika, aby celý případ ještě jednou prošetřil. Strike je v tíživé životní situaci. Opustila jej snoubenka, topí se v dluzích, je nucen přespávat v kanceláři. Hlavně z těchto důvodů Strike případ přijme. Pomalu proniká hlouběji a hlouběji do hýřivého světa slavných a bohatých, ve kterém  modelka žila a odkrývá mnohá tajemství.

Volání kukačky mě zprvu zaujalo hlavně z toho důvodu, že pod nic neříkajícím pseudonymem Roberth Galbraith se skrývá všemi milovaná autorka harrypotterovské série, J.K. Rowlingová.
Zajímavá byla i obálka, která hrála všemi odstíny modré a žluté.
Vlastně jsem tak nějak čekala, že ta kniha bude dosti dobrá, i tak mě docela příjemně překvapila. Děj ubíhal docela rychle, sice jsem se v prostředku na pár dní zasekla, ale ne všechny dobré knížky je třeba přelouskat za jeden jediný den, ne? Rowlingová dle mého názoru velice zdařile vykreslila svět dnešních celebrit, z nichž u poloviny nevíte z jakého důvodu jsou vůbec slavní. Při čtení jsem neustále měnila názor na to, který z podezřelých je vrah a na konci jsem byla vážně docela překvapená, jak Strike celou vraždu vyřešil.
Cormorana Strika jsem si po dočtení okamžitě šoupla na seznam svých oblíbených detektivů hned za Poirota a Sherlocka Holmese. To byste nevěřili, jak moc super postava může být chlupatý jednonohý válečný veterán, který je de facto bezdomovcem.
Hlavní ženskou postavou byla ve Volání kukačky Strikova sekretářka Robin, kterou jsem si k mému úžasu velmi oblíbila. Nebyla ani trochu otravná, jednala chytře a logicky. Trochu jsem se ztotožnila s jejím nadšením pro pátrání, jelikož soukromý detektiv je jedno z mála povolání, které mi příjde opravdu zajímavé (ale s mými dedukčními schopnostmi bych asi do měsíce krachla :'D).
Bohudík jsou dva hlavní hrdinové jenom přátelé a žádná romantika se nikde nekonala (až na jeden - ehm - incident s nejmenovanou topmodelkou). Taky sem tam létaly k***y a p***e, ale překousla jsem to, protože to nejspíš do prostředí héreček, modelek a zpěváků patří.
Volání kukačky je boží knížka, kterou byste rozhodně neměli vynechat, ať už jste fanoušky detektivek, JKR nebo - jako já - obojí.

90%