Kuromoriho meč | Recenze

Název: Kuromoriho meč
Originál: The Sword of Kuromori
Autor: Jason Rohan
Díl: 1/2
Počet stran: 320
Nakladatelství: Egmont

Výlet Kennyho Blackwooda do Japonska nabere zajímavý vývoj, když je hned na letišti v Tokiu z neznámého důvodu zatčen a vzápětí během jízdy policejním autem unesen (nebo zachráněn?) neznámým motorkářem. Navíc zjišťuje, že má zvláštní schopnost vidět démony a jiná nadpřirozená stvoření, která zůstávají očím většiny lidí skryta. Brzy se však ukáže, že Kenny taky v žádném případě obyčejný není. Je totiž osudem předurčen k zabránění zemětřesení obrovských rozměrů, jež má zničit většinu americké pevniny. To se mu ale může podařit jedině s Nebeským mečem. Bohužel nikdo nemá tušení, kam meč Kennyho dědeček před lety ukryl  a Kenny si plýtvat časem rozhodně nemůže dovolit!

26. září 2015

Cress | Recenze

Název: Cress
Originál: (překvapivě) Cress
Autor: Marissa Meyerová
Díl: 3/4
Počet stran: 616
Nakladatelství: Egmont

Cress posledních sedm let svého života strávila v družici na oběžné dráze okolo Země. Je totiž pouhou skořápkou a nikdo z měsíčňanů o ni nestojí. Smrti se vyhnula jen díky své schopnosti se pouze s pomocí dotykové obrazovky nabourat takřka do jakéhokoliv systému. Královna Levana se proto rozhodla jejího talentu využít k špehování vysoce postavených pozemských politiků. Jenže Cress se rozhodla pro tyranskou měsíční královnu již déle nepracovat a raději potají pomáhá Cinder a jejím přátelům, kteří se chystají Levanu z trůnu svrhnout.
Když se však posádka vesmírné lodi Zvonečník pokusí uvězněnou hackerku vysvobodit, vše se pokazí a záchranná akce končí rozdělením celé skupiny.
Navíc se datum svatby císaře Kaie s měsíční královnou nenávratně blíží. Levanna je tak už jen malinký krůček od získání vlády nad Východním společenstvím a záhy nad celou Zemí.
Podaří se posádce Zvonečníku zabránit svatbě včas?

22. září 2015

Sedm smrtelných hříchů knihomola

Jelikož mám teď nutkavou potřebu něco psát a recenze mi poslední dobou ani trochu nejdou (Solitaire je toho živým důkazem), tak jsem opět prohrabávala temná zákoutí internetu a hledala něco zajímavého ke zpracování. Má volba padla na vcelku oblíbený tag s názvem Sedm smrtelných hříchů knihomola. Pokud se mezi knižními blogy pohybujete delší dobu, jistě jste jej již četli či dokonce sami psali. Otázky jsou podány zajímavým způsobem a já se těším, až se do nich pustím.
Tento tag jsem objevila na blogu Reading books with love.

20. září 2015

Solitaire | Recenze

Název: Solitaire
Originál: (jak jinak) Solitaire
Autor: Alice Oseman
Počet stran: 328

Tori je tichá pesimistická dívka, které k životu stačí jedna opravdová kamarádka, Tumblr a dostatek dobrých filmů.
Její více či méně poklidný život se však obrátí vzhůru nohama, když se na škole objeví skupina lidí jménem Solitaire. Nikdo netuší, kdo mezi ně patří, ani o co jim vlastně jde. Jisté je jen to, že zanedlouho opět vymyslí nějaký podivný žert rozvracející chod školy a zveřejní jej na svém blogu. Aby toho nebylo málo, narazí Tori jednoho dne na Michaela Holdena. Ten je jejím úplným opakem, přesto si tihle dva rozumí a začínají po oné tajné skupině pátrat. Tori to nejdříve ani trošku nezajíma, záhy ale zjišťuje, že Solitaire s ní má společného mnohem víc, než se na první pohled zdá...

16. září 2015

Anime recenze | Ouran Koukou Host Club

Název: Ouran Koukou Host Club
Název ve znacích: 桜蘭高校ホスト部
Anglický název: Ouran High School Host Club
Rok vydání: 2006
Počet epizod: 26
Děj: Představte si tu nejhonosnější školu pro dětičky z těch nejbohatších a nejmocnějších rodin z celého Japonska. Tu osaďte spoustou „výjimečných“ charakterů (to aby o zábavu nebyla nouze) a celé to vyšperkujte hromadou růží, růžové barvy a podobných proprietek - a máte kulisu pro nový ztřeštěný seriál. A abychom nečelili podezření, že jsme snad lidumilové, tak vezmeme naprosto normální dívku a hned v prvním díle ji necháme zatoulat se do klubovny toho nejpodivnějšího spolku na celé škole - klubu, ve kterém skupina bišíků za úplatu dělá společnost znuděným žákyním. Naše nebohá hrdinka pak shodou okolností spadne těmhle výtečníkům přímo do jejich zvrhlých spárů a od tohoto okamžiku se roztáčí kolotoč ztřeštěných scén, někdy doprovázených západem slunce, jindy padajícími okvětními lístky (ty tu padají opravdu pořád), a pak pro změnu zapadajícím sluncem a padajícími okvětními lístky…
(Zdroj: Anime Akihabara)

15. září 2015

Pýcha a předsudek | Recenze

Název: Pýcha a předsudek
Originál: Pride and prejudice
Autor: Jane Austenová
Počet stran: 300
Nakladatelství: Academia
Vydání: šesté

Klasický román z prostředí zámožných středních vrstev na anglickém venkově na konci 18. a počátku 19. století.
Autorka líčí klidný a ničím nerušený život, všední radosti, zábavy a starosti. Rodinný klid bývá narušen zejména tehdy, když jsou v rodině dcery a na obzoru se objeví možný ženich. Vdavky jsou pro ženu v této době jedinou možností zaopatření a proto je nutné důmyslné splétání sítí kolem kandidáta ženitby. Autorka dává svému románu ironický podtext. Všechny postavy románu - stoický pan Bennet, jeho energická manželka a pět dcer vstoupily již dávno do podvědomí čtenářské veřejnosti.
(Zdroj: Databáze knih)

10. září 2015

Škola dobra a zla: Svět bez princů | Recenze

Název: Škola dobra a zla: Svět bez princů
Originál: The School for Good and Evil: A World without Princes
Autor: Soman Chainani
Ilustrace: Iacopo Bruno
Díl: 2/3
Počet stran: 360

Agáta se Sofií se se vší parádou vrátily zpět do Galvadonu a vše se začíná vracet zpět do starých kolejí. Jenže Agátě velmi chybí její pohádkový princ Tedros, vysloví v duchu jedno nevinné přání a v tu ránu začne jít Sofii o život. Když obě děvčata utíkají Nekonečným lesem před podivnými zakuklenými vrahy, dostanou se opět do Školy dobra a zla. Jenže ta se od jejich odchodu změnila k nepoznání. Všechna pravidla, jež dosud v pohádkách platila se obrátila vzhůru nohama a místo dobra a zla proti sobě nyní stojí kluci v čele s Tedrosem a dívky, kterým velí ředitelka Krutpřísná. Podaří se dvěma kamarádkám znovu nastolit mír a rovnováhu?

5. září 2015