SCM music player

22. ledna 2016

Sněží, sněží... | Recenze

Název: Sněží, sněží...
Originál: Let it snow
Autor: John Green, Maureen Johnsonová, Lauren Myracleová
Počet stran: 264
Nakladatelství: Yoli
Vydání: první

Taková pořádná sněhová vánice může mít na svědomí mnoho škody. Tím spíš, když je nejhorší za posledních padesát let.
V městečku Gracetown se však tato vánoční noc stane pro několik lidí okamžikem lásky. Ať už dlouholetých kamarádů, dvou lidí, kteří se potkali úplnou náhodou, ale také dojde na usmiřování.
Jedno je však jisté. Na konci každé povídky nás čeká polibek.





Autora knih pro mládež, Johna Greena, snad nemusím ani představovat. Jeho bestseller Hvězdy nám nepřály dohnalo miliony čtenářů (včetně mě) k slzám a spousta lidí se mění v krvelačné bestie, jakmile se někdo zmíní, že by jeho knihy snad nebyly tak dobré, jak se všeobecně tvrdí.
Tentokrát náš milovaný John spojil síly s dvěma už o něco méně známějšími autorkami youngadultovek, Maureen Johnsonovou a Lauren Myracleovou. První z autorek u nás vyšla kniha Jméno hvězdy (upřímně jsem o ní nikdy neslyšela), zatímco druhou z nich můžete znát díky sérii Neobyčejný deník obyčejné holky a přispěla také povídkou do Prokletého maturiťáku.

Zdroj
Jakmile jsem se doslechla, že se bude v ČR vydávat další kniha s Greenovou tvorbou, chtěla jsem ji dostat do spárů co nejdříve, abych si vychutnala čtení vánočních povídek právě v době Vánoc. Což se mi díky naší zlaté veřejné knihovně podařilo. Jaký je tedy můj názor?

Maureen Johnsonová: Zasněžený expres

Zasněžený expres vypráví o Jubilee, normální holce se jménem jako pro striptérku, která se chystá strávit Vánoce společně se svým přítelem. Všechno se však přímo kolosálně zvrtne, když Jubilee zjistí, že její rodiče byli zavřeni do vězení a je nucena vydat se vlakem za svými prarodiči, u kterých má nakonec přes svátky zůstat. Aby toho nebylo málo, vlak uvízne ve vánici a tím nastartuje řetězec událostí, na jejichž konci je samozřejmě...pusa!

Tato povídka se mi líbila z celé knížky asi nejvíce. Byla v ní ta správná vánoční atmosféra, příběh mi nepřipadal příliš předvídatelný, čímž se to i příjemněji a rychleji četlo. Hlavní hrdinka se mi po několika nedůvěřivých stranách docela zamlouvala a Stuart byl taky prostě k sežrání. 

John Green: Vánoční zázrak

Tobin, Vévoda (mimochodem holka) a JP se díky kamarádovi dozvídají, že do nedaleké pobočky řetězce Waffle House se právě nasáčkovala skupinka fantasticky vypadajících roztleskávaček. Uvízly zde společně s vlakem, který je měl zavézt na soutěž a právě si v restauraci trénují hvězdy. I přes Vévodin značný nesouhlas se ruší všechny plány a začíná bláznivý závod s ostatními natěšenými kluky z Gracetownu a jde doslova o každou vteřinu. 

Vánoční zázrak bych popsala jako typicky greenovské počtení. Máme tu klučičího hlavního hrdinu a  mírně potrhlý děj, u něhož vám občas zacukají koutky. Na to, že je to Green, se mi nezdá, že by povídka byla nějakým způsobem lepší než ostatní. 


Lauren Myracleová: Archanděl prasátek

Ačkoliv si tyto svátky všichni nadmíru užívají, pro Addie jsou to snad nejhorší Vánoce v životě. Právě se totiž rozešla se svým milovaným klukem, kvůli jejímu naprosto neodpustitelnému činu. Dokonce se z čirého smutku nechala ostříhat a přebarvit na ostře růžovo! Neuvědomuje si však, že není středem vesmíru a díky svým problémům úplně kašle na své kamarády. Jediná možnost, jak si své naštvané přátele udobřit je vyzvednutí miniprasátka Gabriela, které si její kamarádka hrozně dlouho přála, ze zverimexu. Jenže Gabriel je pryč. 

Na rozdíl od předchozích povídek je tato docela vážná. Do sebe zahleděná ufňukaná Addie se musí naučit, že vše se netočí jen kolem ní a začít také trochu myslet na druhé. Přestože jsem hrdinku ze začátku ani trochu nemusela, když se však poučila ze svých chyb, už mi tak nesmírně otravná nepřipadala. 



Obálka knihy se mi s těmi třpytkami zdá možná poněkud kýčovitá, ale když to srovnám s jasně růžovými stranami Dárku z pravé lásky (další soubor YA vánočních povídek), je to ještě slabý odvar.

Ve výsledku byly všechny povídky stejně dobré, žádná svou kvalitou nijak nevyčnívala nad jiné, ani ta Greenova. Líbilo se mi, jak se navzájem proplétají, v jedné je detail z jiné, v té další zase něco z dvou předchozích.
Jde o příjemnou oddechovou zimní četbu, která vás správně naladí na atmosféru Vánoc, ničím nepřekvapí a zároveň ničím nezklame.

Hodnocení:
79%

Žádné komentáře: