SCM music player

16. února 2016

Half Wild | Recenze

Název: Half Wild - Napůl divoký
Originál: Half Wild
Autor: Sally Green
Díl: 2/3
Počet stran: 392
Nakladatelství: Yoli
Vydání: první

Nathan, takzvaný Poloviční kód, který již od narození nepatřil mezi Bílé ani mezi Černé čarodějnice, se stále ukrývá v lesích. Teď, když mu jeho otec Marcus předal tři dary, se začíná projevovat jeho Nadání, které však stále neovládá. Jeho životní láska, Annalise, je však stále v kouzelném spánku v zajetí čarodějky Mercury a jeho nejlepší přítel je pravděpodobně mrtvý. Ani Lovci nezahálejí a plánují rozšířit svůj vliv na celou Evropu a zbavit se všech Černých čarodějnic jednou provždy, proti čemuž se Nathan rozhodne bojovat. Může ale věřit všem svým přátelům a spojencům?


Více než po půl roce jsem konečně v knihovně našla Napůl divokého, pokračování knihy Half Bad které jsem v létě málem doma postavila  oltář. Po neblahém zážitku s několika druhými díly jsem se docela bála, jestli to autorka nějak nezmrví, protože po tak výborném začátku by to byla opravdová škoda. Díky Bohu se tak nestalo.

Zdroj
 Half Wild v žádném případě neztratil čtivost první knihy. Dokud jsem nebyla na poslední straně, měla jsem pocit, že jestli nezačnu hned znova číst, nikdy nenajdu vnitřní klid. Popravdě řečeno, ani po dočtení jsem ho nenašla, to nejdřív budou muset vydat další díl.
Hlouběji pronikáme do světa Černých a Bílých čarodějnic, lépe poznáme, jak to mezi Černými chodí a naše nenávist k Lovcům zase o něco vzroste. Čtenáře čeká také spousta napínavých odhalení, nad kterými se vám bude doslova tajit dech.
Co se mi obzvlášť líbilo, bylo cestování postav napříč celou Evropou, což je mnohem častější u knih, které se odehrávají v Americe. Spolu s Nathanem a jeho přáteli navštívíme dokonce i Slovensko.
Autorčin strohý styl psaní dobře sedí ke skvěle vymyšlenému příběhu a jeho celkové atmosféře. Během brutálních scén se neštítí zajít do větších detailů. To jen podtrhuje rozporuplnou povahu hlavního hrdiny a dokazuje, že to doopravdy není žádný měkota.
Také se tady naplno rozvíjí milostný trojúhelník poněkud netradičního rázu, než na který jsme ve většině případů zvyklí. Nejdřív jsem byla na Nathana ohledně jeho volby velmi rozčarovaná a měla jsem chuť knihou hodit z okna, ale ke konci, když byl nepohodlný kandidát na srdce hlavního hrdiny nekompromisně odstraněn, se mi to začalo docela zamlouvat.

Zdroj
Když už jsme u toho Nathana, musím říct, že je jedním z nejlepších mužských hlavních hrdinů, se kterým jsem se zatím u young adult setkala. Přestože dokáže krutě zavraždit kohokoli, kdo se mu znelíbí, stále je to jenom mladý kluk, který by ze všeho nejvíc chtěl někoho, kdo ho bude milovat takového, jaký je a žít s ním na klidném místě uprostřed lesů. Přestože neumí číst ani psát, nechybí mu důvtip a nikomu bych nepřála prožít to, co musel zažívat již v raném věku on.
Skoro stejně jako Nathana jsem si zamilovala Gabriela, který nechává moje srdce pukat svou nezměrnou loajalitou a (ne)opětovanou láskou k Nathanovi.
Annalise mi připadá jako ukázkový příklad hrdinky, k nimž chovám téměř bezdůvodně  šílený odpor, protože nic není horší než holky s tváří andělíčka, kterým se nedá věřit. Nejlepší by bylo, kdyby ji Nathan prostě nechal spát, tak jí to totiž slušelo nejvíc.
Můžeme zde najít také pár postav nových, jako například Černá čarodějnice Van Dalová a její asistent Nesbitt (ten byl trochu otravka) a máme možnost lépe poznat také Nathanova otce Marcuse, s nímž si je hlavní hrdina povahově velmi podobný. Své místo tu budou mít i postavy z předchozí knihy.

Obálka vypadá opět fantasticky a opět jsem si tvaru vlčí hlavy, do kterého se zelený kouř stylizuje, všimla tak po týdnu, co mám tu knihu doma. *ironický potlesk mým pozorovacím schopnostem*
Jsem ráda, že byla zachována zahraniční obálka, ty bývají většinou lepší, než kdyby se měly vytvářet nějaké variace, to by určitě dopadlo, jak to v českých zemích většinou dopadá - špatně.

Half Wild mě nadchl možná ještě víc než předchozí díl a opravdu se nemůžu dočkat třetí knihy s názvem Napůl ztracený, která má vyjít až v září, takže si zase hezkých pár měsíců počkám. Doporučuji každému milovníkovi fantasy a young adult, komu nevadí krvavé scény, protože tato vynikající série si právem získal své místo v mém velkém knižním srdci.

Hodnocení: 
90%




Žádné komentáře: