6. září 2016

Dárek z pravé lásky | Recenze

Název: Dárek z pravé lásky: Dvanáct zimních políbení
Originál: What My True Love Gave to Me: Twelve Holiday Stories
Autoři: Holly Blacková, Rainbow Rowellová, Stephanie Perkinsová, Laini Taylorová, David Levithan, Kiersten White, Kelly Link, Gayle Forman, Jenny Han, Ally Carter, Matt de la Peña, Myra McEntireová
Počet stran: 380

Jestli máte rádi vánoční příběhy, vánoční filmy, vánoční pořady v televizi a speciální vánoční díly vašich oblíbených seriálů a především, jestli máte vánoční antologie, pak se do téhle knížky rozhodně zamilujete. Dárek z lásky sepsalo dvanáct těch nejlepších autorů young adult knih a jejich redaktorkou se stala Stephanie Perkinsová, jejíž příběhy o Anně a dalších už dávno znáte. Takže se uvelebte někde, kde máte pohodlí, teď na vás čeká dvanáct důvodů, proč za dlouhých zimních večerů zůstat doma a zamilovat se nad stránky příběhů.
(Zdroj: nakladatelství CooBoo)

Nejsem si tak úplně jistá, jestli spadám do kategorie milovníků Vánoc, kterým je podle anotace tato kniha určena. Sbírku oddechových romantických povídek každopádně občas potřebuje každý, tak jsem po této knize sáhla navzdory tomu, že byl začátek srpna.

Na první pohled vás Dárek z pravé lásky zaujme tyrkysovou obálkou, ostře konstrastující s jasně růžovými stránkami. Už to svědčí poněkud kýčovité povaze knihy. Protože za ní však stojí jedni z nejlepších young adult autorů současnosti (z nichž jsem sice znala sotva polovinu), kýč to nebyl vůbec nepříjemný. Najdete zde příběhy jak ze života, tak s nádechem fantasy, některé povedenější, u jiných jsem se až tolik nebavila. Mezi ty lepší podle mě patřily To je Yulský zázrak, Charlie Browne, Váš záskok za SantuVítejte ve Vánocích, CA a Dívka, která probudila snílka. Zato třeba bez Dámy a lišky by se kniha klidně obešla.

love, couple, and christmas image
Přestože se povídky vzájemně hodně liší tématem, stylem psaní i povahou postav, dobře se doplňovaly a tím, že ani jedna nebyla příliš dlouhá, čtenář neměl příležitost se příliš nudit. Přestože jsem tedy chtěla, aby mi kniha na dovolené déle vydržela, dočetla jsem ji už za jeden den. Popravdě jsem čekala větší počet queer příběhů, než pouhý jeden (díky, Davide Levithane), ale to je jenom takové osobní zklamání, které knížce na kvalitě neubírá.

Dárek z pravé lásky by se dal popsat jako milá, poměrně kýčovitá kniha, což jí vůbec nemám za zlé, jelikož dneska už kýč k Vánocům takřka neodmyslitelně patří. Pyšní se dvanácti povídkami, kde si každý dozajista najde to své, a dle mého názoru se dobře hodí jako dárek pod stromeček pro všechny beznadějné romantiky a romantičky.

70%