SCM music player

29. září 2016

The Coffee Book Tag




Jelikož jsem poměrně velký milovník kávy, jakmile jsem na blogu u Ady W. dočetla tento tag, byla jsem si naprosto jistá, že ho vyplním. Káva a knihy, to je moje! 


1. Černá káva: Jmenuj knihu/sérii, do které je těžké se začíst, ale potom už je to fajn.
Dělalo mi celkem problém začíst se třeba do knihy Kdybychom se neviděli, kterou jsem četla poměrně nedávno, tak si to nejlíp vybavuju. První polovina byla taková nudnější, autorka do toho nedávala duši. V druhé půlce se však už příběh začal rozbíhat a já to konečně začala trochu prožívat.


2. Pepermintové mocca: Jmenuj knihu/sérii, která je populárnější v zimě nebo v jiném ročním období. 
Za knihu pro podzimní nebo zimní časy považuji svůj milovaný Noční cirkus, který si někdy v říjnu zase znova ráda přečtu. Nevím přesně, proč mi tahle knížka zrovna tato roční období připomíná, zkrátka je moc fajn se s ní zachumlat do deky a čtení prokládat pitím nějakého teplého nápoje. Třeba právě pepermintového mocca. I když nemám nejmenší tušení, jak to může chutnat. 



3. Horká čokoláda: Jaká je tvoje oblíbená kniha/série z dětství?
V dětství jsem hrozně hltala všemožné příběhy o koních se stejnou vytrvalostí, s jakou dneska hltám fantasy a young adult. Mezi moje oblíbené série patřila Klára a Drobeček, která byla jedna z prvních, jež jsem přečetla, a já to naprosto zbožňovala. Také jsem, jako snad každé knihomolské dítě, milovala třeba Děti z Bullerbynu, Pipi Dlouhou punčochu, Ronju, dceru loupežníka nebo Rumcajse. 


  

4. Dvojité espresso: Jmenuj knihu/sérii, od které ses nemohla odtrhnout od začátku až do konce. 
V posledních několika týdnech se jí stala série Captive Prince australské autorky C. S. Pacat. Všechny tři knihy jsem přelouskala během tří dnů a už hrozně dlouho mě nic tak nevzalo. V několika momentech jsem měla nutkání hodit knihou z okna nebo z okna sama skočit. Kromě strhujícího, do detailů promyšleného děje, odehrávajícím se v královstvích inspirovaných starověkým Řeckem a Francií v době jejího největšího rozkvětu, může tato série nabídnout také naprosto nepřekonatelné postavy s komplikovanými charaktery. Nehodí se však pro každého, objevuje se tam totiž strašná spousta dost zvráceného násilí, hlavně v první knize, což většinu čtenářů rychle odradilo. Druhá a třetí knížka jsou už ale úplně jiné. 

9305362


5. Starbucks: Jmenuj knihu/sérii, kterou vidíš všude. 
Momentálně to asi bude Nedej se, které si všichni ohromně vychvalují, jenže v naší knihovně ji zatím bohužel nemají, což mě pomalu přivádí k šílenství. 



6. Ups! Omylem jsi dostala kávu bez kofeinu: Jmenuj knihu/sérii, od které si čekala víc. 
Do téhle kategorie asi budu nucena zařadit Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Ačkoli má mezi čtenáři hodně fanoušků, mně jaksi nesedla a připadala mi zkrátka zbytečně přechválená. 
Moc se mi ale líbilo grafické provedení spolu s fotkami. 



7. Perfektní mix: Jmenuj knihu/sérii, která byla hořká, ale i sladká, prostě totálně úžasná. 
Od knihy Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru jsem toho příliš mnoho neočekávala, zejména jsem nebyla připravená na milostnou linku. Ale světe div se, ta kniha byla vynikající, i na lásku se v ní našlo místo. Styl psaní byl hotová poezie, zkrátka milé pohlazení na mé čtenářské dušičce a neměla jsem chvíli klidu, dokud jsem knihu v půl páté ráno nezavřela. 




Žádné komentáře: