Anime recenze | Mahou Shoujo Madoka Magica

Název: Mahou Shoujo Madoka Magica
Název ve znacích: 魔法少女まどか★マギカ
Anglický název: Puella Magi Madoka Magica
Rok vydání: 2011
Počet epizod: 12
Děj:
Madoka Kaname a Sayaka Miki žijí obyčejné životy obyčejných středoškolaček. Všechno se mění ve chvíli, kdy se setkávají s Kyuubey, podivným stvořením podobným kočce, a Homurou Akemi, novou studentkou v jejich třídě.
Kyuubei jim nabídne na první pohled velmi výhodnou smlouvu - za splnění jakéhokoliv jejich přání se z  obou stanou magické dívky, jejichž každý den je jedno velké dobrodružství. Homura, která je magickou dívkou už delší dobu, je však varuje, aby jeho nabídku odmítly, jelikož nic není takové, jak se zdá.
Příběh naděje, zoufalství a přátelství Mahou Shoujo Madoka Magica řeší těžkosti životů magických dívek a cenu, která se platí za to, aby se sen stal skutečností.
(S drobnými úpravami přeloženo z Kissanime)

Opening:

Mahou Shoujo Madoka Magica vypadá na první pohled na obyčejné naivní anime o magických dívkách, bojujících proti zlu, jakým je například Sailor Moon, známý počin z osmdesátých let. Nadšené reakce lidí, kteří už to viděli, mě však přesvědčily, že se za ním skrývá mnohem víc. Proto jsem se nenechala zastrašit roztomiloučkou animací a pustila se do něj.

anime, madoka, and gif image
Děj se točí okolo ošemetné volby, zda se stát či nestát magickou dívkou. Většina holek by tento osud s radostí přijala, vždyť co může být lepší než bojovat za záchranu lidských životů před nebezpečnými čarodějnicemi a stát se hrdinkou? Madoka a Sayaka jsou však varovány, aby tuto nabídku nepřijímaly, protože životy magických dívek vůbec nejsou takové, jak si je představovaly.

Musím říct, že tohle anime mi vyrazilo dech. Už od samého počátku je zde cosi znepokojivého, co vás přiměje se dívat dál, a jakmile dokoukáte třetí epizodu, už se určitě jen tak neodtrhnete. Tam totiž příběh nabere nečekaný obrat a vám už začíná být jasné, že tohle nic veselého nebude. Potom už skoro s každou epizodou přichází kromě úžasných akčních soubojů také nějaké nové odhalení, které ze začátku plochý příběh čím dál více prohlubuje. Vše vrcholí v posledních dvou epizodách naprosto neočekávaným koncem, který vás dozajista dostane do kolen, ne-li rovnou dožene k pláči.
Ve světě, v němž se Madoka Magica odehrává, navíc nenajdete snad jedinou nelogičnost. Je tak dobře vymyšlený, že vám z toho místy může prasknout hlava.

anime, anime gifs, and gif image
Animace zpočátku vypadá jako každá jiná. Při animování míst, kde žijí čarodějnice, jež mají magické dívky v popisu práce zabíjet, je však použitá animace úplně odlišná od všeho, co jsem kdy v anime viděla. Dodává to atmosféru chaosu a šílenství, což s běžnou animací, užívanou v Japonsku, ostře kontrastuje. Zkrátka to bylo jiné, originální a já to zbožňovala.

Také soundtrack je naprosto úžasnou záležitostí. Obyčejně na doprovodnou hudbu příliš pozor nedávám, ale tady jsem si naplno užívala každou píseň. Za perfektní považuju hlavně ty písničky, které hrají během bojových scén, i ty klidnější si však určitě rádi znova poslechnete. Já si nejvíce oblíbila energickou skladbu Believing In Justice. Je přímo nabitá vírou v dobro a spravedlnost, stejně jako postava, jíž je věnována.

Téměř každá důležitější postava, jež se v tomto anime objevila, měla komplexní, jedinečný charakter a minulost. Neexistovalo, že bych motivům některé z nich nerozuměla, snadno se do nich dalo vcítit.
anime, gif, and madoka magica image
Hlavní hrdinka Kaname Madoka byla sice typickou dobrou postavou s duší čistou jako sníh, přesto mi však nepřipadala nudná. Chovala se totiž jako člověk, chybovala, přemýšlela, měla pochybnosti. Čin, který vykonala v závěru, také svědčí o ohromné odvaze a obětavosti.
Záměry Miki Sayaky jsou také ryze pozitivní, jejím problémem se ale stala tvrdohlavost a přílišné odhodlání všechny chránit, což je sice obdivuhodné, mnoho dobrého jí to však nepřineslo.
Akemi Homura se již od samého začátku stala velkou záhadou. Její chování bylo odměřené, zbavené jakéhokoli citu a na obyčejnou pubertální dívku neobvykle vyspělé. Teprve před koncem se dozvídáme, proč je Homura taková, jaká je. A né, vůbec ji neshipuju s Madokou...
Dalšími magickými dívkami objevujícími se v příběhu jsou Tomoe Mami a Sakura Kyoko. Kyoko se sice nejdřív jevila jako postava záporná, přesto si časem vysloužila mou důvěru stejně jako Mami, která byla zlatíčko od první chvíle.

Mahou Shoujo Madoka Magica, ačkoliv to tak vůbec nevypadá, je anime s výborným hlubokým příběhem, který vás dozajista upoutá a chytí za srdce. Postavy jsou velmi dobře promyšlené a na rozdíl od většiny ženských postav v anime se chovají jako skuteční lidé. Zážitek z něj ještě umocňuje originální animace a nádherná hudba. Příběh Madoky, Sayaky, Homury, Mami a Kyoko mě zkrátka okouzlil, dokonce bych ho zařadila mezi mé nejoblíbenější. Někdy jej dozajista zhlédnu znova.

6/6