Měděná rukavice | Recenze

Název: Měděná rukavice
Originál: The Copper Gauntlet
Autor: Holly Black, Cassandra Clare
Díl: 2/5
Počet stran: 264
Nakladatelství: Yoli

Callum Hunt a jeho přátelé přes všechny nástrahy úspěšně dokončili železný ročník školy pro mladé čaroděje zvané Magisterium a teď by si měli plně užívají letních prázdnin. Nicméně Callovi jeho strašlivé tajemství, jež by mohlo ohrozit celou kouzelnickou komunitu, nedá spát. Ani jeho vztah s otcem už není to, co býval, a chaosem posedlý vlk jménem Pohroma obnovení rodinné atmosféry příliš nepomáhá.
Ani únik do školy Calla od problémů neoprostí. Byl totiž ukraden mocný magický artefakt Alkahest a jeho otec je jeden z hlavních podezřelých!

Protože první díl Magisteria mi připadal jako celkem podařený kousek, musela jsem si zkrátka přečíst i Železnou rukavici. Nemohla jsem se dočkat, jakým překážkám budou tentokrát hlavní hrdinové čelit a zejména jsem se těšila na Calla a jeho temné tajemství.

Přestože se děj v prvním díle skládal převážně z popisů každodenního života v Magisteriu, zaujal mě o něco více než Měděná rukavice. Tam se totiž v čarodějné škole hrdinové octnou skoro jen tak na otočku a už zase vyrážejí na další dobrodružství, kdy mě jejich cesta za Alkahestem až tolik neupoutala. Mě zkrátka strašně zajímá sledovat, jak naše trio zlepšuje své kouzelnické schopnosti, jejich šarvátky s ostatními postavami nebo jaké divy škola v podzemí ukrývá.
V závěru knihy se však velmi zvýšilo napětí a čtivost, takže nakonec mi to přece jen až tak nezábavné nepřipadalo. Trochu mě zklamalo, že jsme zatím hlouběji nepronikli do světa mágů, ale k tomu se snad autorky v dalších knihách dostanou.

Také se začínají trochu míchat vztahy mezi hlavními postavami. Call se snaží za každou cenu skrývat tajemství, které ho k smrti děsí, Aaron se vyrovnává se svou novou rolí Makara, s níž spolu s nebezpečným druhem magie přichází také otravný společenský status v kouzelnickém světě, a chudák Tamara na ty dva musí dávat pořád pozor. Jen pevně doufám, že z těchto tří nerozlučných přátel paní Blacková a Clareová neudělají milostný trojúhelník.
Blíže se seznámíme také s Jasperem Dewinterem, který se zpočátku jevil jako antagonista, když se však s naší trojicí (ne tak úplně dobrovolně) vydal získat zpět Alkahest, dokázal, že i v něm se skrývá odvaha a obětavost.

Jsem strašně ráda, že sérii byly ponechány její originální americké obálky, protože ty ostatní, které jsem našla na internetu, se s nimi nemají šanci měřit.

Ačkoliv byla Měděná rukavice pro mě o něco méně čtivá než Železná zkouška, stále se jedná o slušnou oddechovou knihu se zajímavým prostředím, příběhem a pojetím magie. Také postavy jsou vesměs příjemné, i když bych se ráda koukla pod pokličku i někomu z postav vedlejších. Třetí díl s názvem Bronzový klíč by měl vyjít v březnu a já se na něj začínám celkem těšit.

72%